Fuskat!

Datum: 2008-04-10 Tid: 22:29:57

Att fuska - Fusk är metoder för att på otillåtna sätt skapa sig fördelar utifrån givna förutsättningar. Fusk finns inom alla företeelser inom samhället och därför finns olika bestraffningsmetoder för att motverka fusk.

Jag går runt dag ut och dag in å säger åt mina elever. Lägg ner fusket, annars så sätter jag stopp för detta!
Jag pratar förståss om Gogos och dess biverkan. Reglerna är enkla: 2 spelare, ett kast, den som kommer närmast väggen vinner, å då får den en gogos av den andra.
Glasklart! Om man nu då förhåller sig till reglerna. Reglerna som är till för att följas?
Varje rast hör jag nåt tjaffs om dessa gogos och snart blire ett möte. Jag berätta för dem hur de ska vara och hur man skall sköta sig och idag slog det mig. Jag är ju precis som dem egentligen! Skillnaden är att jag är vad man kallas för "vuxen" (jag är alltså över 18 år och får dricka mig asfull på krogen för att sen gå hem å spy, utan att mamma kan säga nåt...eller?)
Jag fuskar i MYCKET! 
Ta t.ex fotboll. - De går ju inte EN match utan att ja filmar, de går ju inte EN match utan att ja gör nåt fult som en knuff å sen skyller ifrån mig. I italien blir det t.ex tränade på att fuska. (filma)
Jag vill nog lägga in ett nytt ämne på schemat; 1 timme fusk i veckan.
Det vore nåt det!
Dagen har varit fin, och imorgon skall jag föreläsa om särskrivningar! Men nu har jag inte tid att skriva mer, för jag måste sova! Jag har nämligen match imorgon...

Sov gott! Patrik


Kommentarer
Postat av: Man & Mode

tjo! görs? ^^,

2008-04-10 @ 22:39:19
URL: http://manochmode.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback