Blogga - kylskåp = brat

Datum: 2008-03-18 Tid: 22:56:48
Inlägget heter idag blogga. Det är precis vad det handlar om. Det är precis det jag gör just nu. Uppmanad av flera olika människor. Människor som alla påverkar mig på olika sätt, men som samtidigt gör MIG till en bättre människa.

Magen kurrar lite, börjar bli lite hungrig. "Okej, ät då?" tänker du. Jovisst, men de råkar vara såhär att ja har såpass god mat i kylen just nu att jag är rädd för att äta upp allt, å då blire ingen lunchlåda imorgon. "brist på självkontroll?" kanske, men min mammas kyckling med tortilini är svårslagen och jag är rädd att falla för kylskåpets tryck.

Jag trivs med mina jobb, men jag vill ha nytt. Mer pengar. Pengar ger mig möjligheter. Jag vill köpa mig en fin liten bil. Jag vill flytta till min fina lilla lägenhet. jag vill, jag vill, jag vill.

Har på sistone kommit på att jag ofta uppnår de mål jag har. Nyss var det att ta körkort. Jag börjar inse att även fast jag vill (jag vill, jag vill) och jag oftast får å får så kommer det alltid något nytt vi vill ha. Jag har någonstans läst att har man tak över huvudet, en säng och en kyl i hemmet tillhör man de 20% rikaste i världen. Har man dessutom tv och tom en egen mobil tillhör man de 12% rikaste. jag har.. 4 stycken..
Nånstans måste man stanna upp å tänka efter på vad man faktiskt Har, istället för vad man kan få,få,få..

Kommentarer
Postat av: fantastic lollipop

du har en poäng grabben!

2008-03-19 @ 09:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback